bellamama, la 16 October 2019 - 01:06 PM, a spus:
Lapona Enigel, la 16 October 2019 - 12:00 PM, a spus:
si teama mi-e ca valul de superficialitate si ipocrizie urat mirositoare le va ingropa in uitare
In uitare nu, atata timp cat generatia noastra mai exista dar, din pacate, nu are cine sa le inlocuiasca pt generatiile viitoare.
eu parca n-as fi de-acord
fara a le minimiza contributia, sa nu uitam ca-n celelalte vremuri la IATC erau 3-4 locuri pe an si majoritatea celor care intrau erau copiii/rudele marilor actori ai vremii.
actori erau destul de putini, aveam vreo 5 case de film care faceau zeci de filme pe an, in care erau distribuiti mereu aceiasi si aceiasi actori. adica jucau continuu, filme de tot felul, majoritatea laudau realizarile socialismului sau erau filme istorice.
normal ca-i cunosteam pe toti, astia erau si ni se pareau grozavi.
cand s-a terminat cu cinematografia romaneasca subventionata, n-au mai ales, s-au dus pe la tot felul de susanele si telenovele indoielnice ale televiziunilor particulare, ca banul e bun, plateste credite si ciorba zilnica.
de-aia au fost tigani in filme toti "monstrii sacri", de-aia mi-e rusine sa ma uit la Maia Morgenstern cum se screme la doua replici in Sacrificiul de pe A1, de-aia azi ii vezi penibili la Antene si maine la ProTV.
dupa revolutie s-au creat multe locuri la IATC, multe cu taxa, multe facultati private de actorie...avem zeci, poate chiar sute de absolventi-actori anual. case de film de stat - ca nu stiu cum sa le zic! - nu mai sunt, razbat doar cei f talentati sau cei cu ajutor din spate.
tinerii actori duc o viata f grea in zilele noastre si, totusi, cativa, alaturi de regizori tot tineri, au reusit sa castige cate-un leu sau cate-un palme d'or, premii recunoscute la nivel mondial, ceea ce generatia trecuta n-a prea reusit.
nu contest, erau marginalizati, nu aveau potentiala expunere din ziua de azi, dar le-a si placut sa fie aproape zei in Romania dinainte de '90 si era destul.
citeam un interviu cu Serban Ionescu - fie iertat! spunea ca el din banii din cinematografie reusea sa-si ia o Dacie anual.
cu munca, adevarat, dar fara participare la tot felul de auditii, ca azi, si vizionari. cumva le era asigurat jobul permanent.
Caramitru nu se da dus de la directoratul TNB, s-a facut si regizor dupa '90 (la fel ca multi actori care nu mai au fata telegenica, de exemplu sotia europarlamentarului M Diaconu) si-n aceasta calitate are procent considerabil din toate incasarile pieselor regizate.
bineinteles ca 50-60% din spectacolele TNB sunt regizate de el.
Mircea, fa-te ca lucrezi!
iar bilete online, direct TNB, nu se pot cumpara. sunt redirectionate site-urilor de profil, care-si mai pun si ele un 10% cinstit si sunt proprietatea fiului dlui director (nu toate, cel mai important!), politician in plina afirmare, Andrei Caramitru.
am divagat cam dezlanat, dar nu pot mai mult pe tema asta, ca ma iau nervii.
Fie iertata dna Tamara!