Forum Culinar: benzina de 98 vs benzina de 95 - Forum Culinar

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

benzina de 98 vs benzina de 95

#1 Useril este offline   vaxile 

  • cocalar
  • PipPipPipPip
  • Grup: Blue
  • Postari: 605
  • Inregistrat: 24-November 09
  • Locationstau pe-un nor si cint la harpa

Postat 04 December 2009 - 05:30 AM

io stiu ca voi avetz majoritatea masini pe motorina. da' ma lamureste si pe mine cineva ce ghisheft e aia de 98 fata de aia de 95? mie mi se pare ca e cam acelasi consum, iar ca demaraj zau daca vad diferenta. aia de 98 este insa mai scumpa. ma-ntreb de merita
knife, poison or estrangulation? choices, choices ...

#2 Useril este offline   simonacris 

  • Bucatar sef
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 114
  • Inregistrat: 25-November 09
  • LocationFundatura

Postat 04 December 2009 - 08:06 AM

vaxile a spus:

io stiu ca voi avetz majoritatea masini pe motorina. da' ma lamureste si pe mine cineva ce ghisheft e aia de 98 fata de aia de 95? mie mi se pare ca e cam acelasi consum, iar ca demaraj zau daca vad diferenta. aia de 98 este insa mai scumpa. ma-ntreb de merita




La trotineta mea(un amarat de matiz) consumul e acelasi, fie ca bag benzina de 95 sau 98 dar la demaraj se simte si se simte serios diferenta.

#3 Useril este offline   Angel 

  • Bucatar sef
  • PipPipPipPip
  • Grup: Crimson
  • Postari: 2,199
  • Inregistrat: 24-November 09
  • Locationfar far away

Postat 04 December 2009 - 08:49 AM

aia de 98 are mai putine rahaturi in ea decat cealalta, adica e putin mai purificata

#4 Useril este offline   vaxile 

  • cocalar
  • PipPipPipPip
  • Grup: Blue
  • Postari: 605
  • Inregistrat: 24-November 09
  • Locationstau pe-un nor si cint la harpa

Postat 04 December 2009 - 09:01 AM

dark angel a spus:

aia de 98 are mai putine rahaturi in ea decat cealalta, adica e putin mai purificata


si ... merita?
knife, poison or estrangulation? choices, choices ...

#5 Useril este offline   Angel 

  • Bucatar sef
  • PipPipPipPip
  • Grup: Crimson
  • Postari: 2,199
  • Inregistrat: 24-November 09
  • Locationfar far away

Postat 04 December 2009 - 09:10 AM

daca ai masina benoasa si tii la ea(ca berbatul meu, care nu poate pune decat 98 premium)......
la a mea, o toyota corolla din 95, mere price pish :floare: nu are greturi

#6 Useril este offline   vaxile 

  • cocalar
  • PipPipPipPip
  • Grup: Blue
  • Postari: 605
  • Inregistrat: 24-November 09
  • Locationstau pe-un nor si cint la harpa

Postat 04 December 2009 - 09:12 AM

dark angel a spus:

daca ai masina benoasa si tii la ea(ca berbatul meu, care nu poate pune decat 98 premium)......
la a mea, o toyota corolla din 95, mere price pish :floare: nu are greturi

a, nu, io am un hyundai i30 cw, si oricum la cum itz recuperezi banii la revinzare in sgp ... nu prea merita
knife, poison or estrangulation? choices, choices ...

#7 Useril este offline   Alexandru 

  • Bucatar sef
  • PipPipPipPip
  • Grup: Green
  • Postari: 2,370
  • Inregistrat: 21-November 09
  • LocationParis, France

Postat 04 December 2009 - 10:28 AM

Totul depinde de raportul de compresie al motorului. La Iuhundaiul tau nu se va vedea diferenta. Daca era un Porsche Cayman, atunci se schimba calimera.
Nu faceti aceeasi prostie de doua ori, sunt atat de multe prostii noi de facut!

#8 Useril este offline   Cristina 

  • Regina Lamâilor
  • PipPipPipPip
  • Grup: Crimson
  • Postari: 907
  • Inregistrat: 25-November 09
  • LocationDown Under

Postat 04 December 2009 - 12:14 PM

Eu in cateva zile urmeaza sa fac o calatorie de 2000km cu masina si ma gandeam sa folosesc 98. In mod normal folosesc 95. Sa inteleg ca nu prea e mare diferenta Alexandru? Am Ford Falcon.

#9 Useril este offline   Foxyy 

  • Moderator
  • Grup: Moderators
  • Postari: 14,143
  • Inregistrat: 24-November 09
  • Location: H P

Postat 04 December 2009 - 02:40 PM

O benzina cu CO mai mare permite realizarea unor rapoarte de comprimare mai mari, deci motoare cu randament indicat mai mare si, la aceeasi cilindree, cu puteri mai mari, dar, la un motor cu raport de comprimare dat, folosirea unei benzine cu CO mai mica decat cea prevazuta prin proiect deformeaza diagrama indicata, micsorand randamentul indicat si determina aparitia detonatiei, distrugand motorul. Similar, folosirea unei benzine cu CO mai mare decat cea prevazuta de proiectant deformeaza diagrama indicata, micsorand de asemenea randamentul indicat, ducand la o risipa inutila. Adica, e bine de folosit tipul de carburant indicat in cartea tehnica a masinii.

#10 Useril este offline   Alexandru 

  • Bucatar sef
  • PipPipPipPip
  • Grup: Green
  • Postari: 2,370
  • Inregistrat: 21-November 09
  • LocationParis, France

Postat 05 December 2009 - 12:11 PM

foxyy a spus:

O benzina cu CO mai mare permite realizarea unor rapoarte de comprimare mai mari, deci motoare cu randament indicat mai mare si, la aceeasi cilindree, cu puteri mai mari, dar, la un motor cu raport de comprimare dat, folosirea unei benzine cu CO mai mica decat cea prevazuta prin proiect deformeaza diagrama indicata, micsorand randamentul indicat si determina aparitia detonatiei, distrugand motorul. Similar, folosirea unei benzine cu CO mai mare decat cea prevazuta de proiectant deformeaza diagrama indicata, micsorand de asemenea randamentul indicat, ducand la o risipa inutila. Adica, e bine de folosit tipul de carburant indicat in cartea tehnica a masinii.


:shock: :shock: M-ai lasat masca :angryfire:
Nu faceti aceeasi prostie de doua ori, sunt atat de multe prostii noi de facut!

#11 Useril este offline   Cassia 

  • Bucatar sef
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 268
  • Inregistrat: 05-December 09
  • Locationla nord de 49

Postat 05 December 2009 - 10:02 PM

Aici este si benzina de 89 :D I know, it sucks!
Revenind la intrebare: depinde de masina. In cartea tehnica gasesti CO recomandata de firma. Dar cine citeste cartile tehnice ale masinii? Eu nu.
In general vorbind, cu benzina de 98 mergi mai mult (am verificat si asta este), motorul se uzeaza mai putin si masina nu scoate acele sunete- un fel de mugete- cind bagi un demaraj meserias sau urci o panta in viteza.
Ca si sotul Mirelei, eu bag cea mai scumpa benzina de aici, care oricum este un fel de caca fata de cea din Europa.
Sotul meu o foloseste pe cea de 89 pentru ca are un pickup truck Toyota, cu transmisie manuala si zice ca este ok si asa.
Prieteni sunt acele persoane, care te iubesc cu toate ca te cunosc bine.

#12 Useril este offline   nrares 

  • Site Admin
  • PipPipPipPip
  • Grup: Red
  • Postari: 468
  • Inregistrat: 26-November 09
  • LocationRO

Postat 06 December 2009 - 12:40 AM

În Europa şi Australia cifra octanică afişată la pompele de benzină este CO/R. În SUA şi Canada cifra octanică afişată este media CO/R şi CO/M, aşa-numita „cifră octanică la pompă” (engleză Pump Octane Number) (PON), cea ce face ca valorile afişate să fie cu 4 – 5 unităţi mai mici. Benzina CO95 din Europa este echivalentă cu CO90 din SUA.

#13 Useril este offline   vaxile 

  • cocalar
  • PipPipPipPip
  • Grup: Blue
  • Postari: 605
  • Inregistrat: 24-November 09
  • Locationstau pe-un nor si cint la harpa

Postat 07 December 2009 - 04:01 AM

am pus de 95. cam tot aia e, doar ca la pornire cu motoru' rece (ma rog, cit de rece poa' sa fie un motor care sta la 25 de grade ...) cu benzina de 95 esso turometru' se duce la 1500 ture/min. cu 98, sta pe la 1000 (in mod normal, rlantiu' e la 700).

foxxy, mersi. in cartea tehnica zice sa-i bagi de 95 si nu de 92. deci teoretic constructoru' itz zice "pune de 95". acu' ce sa zic?
knife, poison or estrangulation? choices, choices ...

#14 Useril este offline   Foxyy 

  • Moderator
  • Grup: Moderators
  • Postari: 14,143
  • Inregistrat: 24-November 09
  • Location: H P

Postat 07 December 2009 - 02:08 PM

vaxile a spus:

am pus de 95. cam tot aia e, doar ca la pornire cu motoru' rece (ma rog, cit de rece poa' sa fie un motor care sta la 25 de grade ...) cu benzina de 95 esso turometru' se duce la 1500 ture/min. cu 98, sta pe la 1000 (in mod normal, rlantiu' e la 700).

foxxy, mersi. in cartea tehnica zice sa-i bagi de 95 si nu de 92. deci teoretic constructoru' itz zice "pune de 95". acu' ce sa zic?



La Dacia antica pe care-o avea tata acu' mai bine de zece ani, el nu baga decat 95, din pricina ca aia de 98 uzeaza mai repede / mai mult motorul. Temperatura e mai mare, gazele emanate si alea-s prea calde, trebuia sa schimbe teava de esapament (ca sa zic de elementul cel mai usor de inlocuit....) destul de des si tot asa!!!! La Logan, i-am zis sa puna de 98, ca motorul suporta carburant de asta! Loganul l-am avut noi, apoi i l-am dat lu' tata - noi tot de 98 puneam si n-am avut nici o problema cu masina pana acum! (si vad ca nici tata n-are, desi masina face acusi 6 ani!).

#15 Useril este offline   Angel 

  • Bucatar sef
  • PipPipPipPip
  • Grup: Crimson
  • Postari: 2,199
  • Inregistrat: 24-November 09
  • Locationfar far away

Postat 07 December 2009 - 03:53 PM

eu am pus azi, 98 unleaded, de-asta am observat ca pun mereu :D scuze daca v-am indus in eroare
el pune 98 premium ca asa cere masina, e deja piesa de colectie a lui si o pastreaza, e hobby-ul lui. eu agat tipi cand o conduc :-* desi nu asta imi e intentia. :-*
o ador pur si simplu. nu sant adepta masinilor de lux, daca-si face treaba si e sigura, atat. dar a lui te unge la suflet. nu am mai luat-o mult timp ca eram blestemata, de cate ori o conduceam trebuia sa stric ceva la ea :oops:
acum o iau iar :pupic:

#16 Useril este offline   Floare albastra 

  • Bucatar sef
  • PipPipPipPip
  • Grup: Blue
  • Postari: 160
  • Inregistrat: 29-November 09
  • LocationDE

Postat 09 December 2009 - 01:43 AM

Pun si eu cand si cand de 98 la masina mea si se simte atat la demaraj (devine cam nebunatica) cat si la consum (dar nu semnificativ)... DIn cate stiu eu face bine la motor, e ca si la noi oamenii o mancare mai buna (ce explicatie tehnica am oferit :oops: )...

#17 Useril este offline   sacramento 

  • Bucatar
  • PipPipPip
  • Grup: Crimson
  • Postari: 79
  • Inregistrat: 06-December 09

Postat 09 December 2009 - 06:15 AM

Anul trecut cind am cumparat masina asta(toyota RAV4) am intrebat de care gaz sa-i dau ,si mi-a zis salesmanul sa-i dau unleaded cea mai ieftina(cred ca-i 95,nu rideti-eu nu ma uit la cifra ci la pret)

#18 Useril este offline   Cami 

  • Bucatar sef
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 693
  • Inregistrat: 24-November 09
  • LocationBrasov - Dubai

Postat 09 December 2009 - 02:52 PM

dark angel a spus:

eu am pus azi, 98 unleaded, de-asta am observat ca pun mereu :o scuze daca v-am indus in eroare
el pune 98 premium ca asa cere masina, e deja piesa de colectie a lui si o pastreaza, e hobby-ul lui. eu agat tipi cand o conduc :tongue3: desi nu asta imi e intentia. :D
o ador pur si simplu. nu sant adepta masinilor de lux, daca-si face treaba si e sigura, atat. dar a lui te unge la suflet. nu am mai luat-o mult timp ca eram blestemata, de cate ori o conduceam trebuia sa stric ceva la ea :oops:
acum o iau iar :D

Ce masina are sotul tau, darkie? Nu pui o poza?

#19 Useril este offline   Angel 

  • Bucatar sef
  • PipPipPipPip
  • Grup: Crimson
  • Postari: 2,199
  • Inregistrat: 24-November 09
  • Locationfar far away

Postat 09 December 2009 - 03:53 PM

am mai pus, dar iti mai pun una de pe net, identica, decat nr difera. si culoarea e la fel

Imagine atasata: 100_b240766a46c250e0e9b953aceb1d282e.jpg

ford TL50 se numeste, sant doar 48 fabricate in lume, limo, v8, a lui e nr 33 :tongue3:

#20 Useril este offline   Cami 

  • Bucatar sef
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 693
  • Inregistrat: 24-November 09
  • LocationBrasov - Dubai

Postat 10 December 2009 - 11:57 AM

Superba masina. Cand ai zis "clasic" ma gandeam la ceva de cel putin 25-30 de ani. Eu sunt moarta dupa masinile clasice.

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi